سفر هیئت دولت با اتوبوس

یک روز تعطیل قرار بود هیئت دولت برود قم برای زیارت و دیدار با مراجع تقلید.

گفت: همه با یک اتوبوس می رویم!

گفتیم: آخر چنین چیزی نمی شود.

گفت: اولا سفر زیازتیه ثوابش هم بیشتر است، دوما دسته جمعی بیشتر خوش می گذره، سوم اینکه وقتی همه در یک اتوبوس هستیم فرصت هست که مشکلات وزارتخانه ها بهتر برسیم و مسائل جاری را با همدیگر مطرح کنیم.

بالاخره هم اینکه این وزرا از مشکلات سفر مردم با وسائل عمومی و شرایط راه ها با خبر شوند یا نه؟

خاطره ای از شهید رجایی؛ کتاب خدمت از ماست ص 18

تمامی مسئولان باید خود را نوکر و خدمتگذار مردم بدانند

همه چیز نظام اسلامی، متعلق به مردم است و تمامی مسئولان باید خود را نوکر و خدمت گذار مردم بدانند و هر مسئول یا ماموری از این سیاست فاصله بگیرد، فاقد صلاحیت و شایستگی است.

بیانات امام خامنه ای 1381/12/8